dinsdag 14 mei 2019

Vrouw bevalt en begrijpt plots hoe verkouden man zich voelt.


Heuglijk nieuws voor Kristien Vanmalderen en haar gezin. De 32-jarige vrouw uit Knesselare beviel acht weken geleden van haar eerste kindje. “Een prachtige, gezonde dochter”, glundert ze vol trots. De kersverse moeder heeft echter nog een extra reden om vrolijk te zijn: "Sinds mijn bevalling begrijp ik min of meer wat mijn man doormaakt wanneer hij verkouden is", vertelt ze.

“Hoewel een bevalling helemaal op gelijke hoogte stellen met de Manflue natuurlijk niet fair zou zijn”, beseft Vanmalderen goed. “Zo'n bevalling, da's hooguit een paar uur en je bent ervan af. Terwijl een verkoudheid toch makkelijk een week duurt, en dat ZONDER epidurale!”

“Voor ons vrouwen is het gemakkelijk: dankzij de medische en technologische vooruitgang kunnen wij tegenwoordig aan geboorteplanning doen en zelf min of meer bepalen wanneer we willen bevalllen. Een Manflue, tja, dat overkomt je gewoon, en soms meerdere keren per jaar. Ik begrijp niet goed dat men anno 2019 de Manflue nog zo onderschat. Toen mijn vruchtwater brak, heb ik eerst nog rustig heel 'de beneden' gestofzuigd, 45 paar sokken uit de wastrommel gesorteerd en een taart gebakken voor 'ons bomma' haar gouden jubileum. Pas daarna ben ik naar de kraamkliniek vertrokken.”

Kristien Vanmalderen erkent dat dergelijke huishoudelijke taken onmogelijk zijn met de Manflue. "Als mijn man verkouden is, raakt-ie gewoon zijn bed niet uit. Ik wil langs deze weg dan ook een warme oproep doen aan alle vrouwen om voortaan toch wat meer begrip te tonen voor de Manflue."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten