vrijdag 6 november 2020

Donald (74) claimt jackpot Euromillions met slechts 3 winnende getallen

Beernem is een multimiljonair rijker. Althans, zo beweert een inwoner uit de West-Vlaamse gemeente zelf. Donald Truyen, 74, keek gisteravond naar de trekking van Euromillions en stelt dat hij als enige de jackpot heeft gewonnen. De man baseert zich op het feit dat hij de eerste 3 getallen juist heeft. “Genoeg om de jackpot te claimen”, oordeelt hij.

Euromillions is een Europese lottotrekking waarbij je 5 getallen en 2 sterren juist moet hebben om de jackpot te winnen. Toch beweert Donald Truyen dat de eerste 3 getallen voldoende zijn om aanspraak te maken op de vele miljoenen. “Het gaat om de timing van de trekking”, stelt Truyen. “De trekking begon om 23u28. Nu ben ik zelf niet meer van de jongste, dus ik ga elke dag stipt om 23u30 slapen. Op dat moment had ik de eerste 3 getallen juist. Het is dus duidelijk dat ik de winst binnen handbereik had.”

Navraag bij zowel Euromillions als de Kansspelcommissie leert ons dat de spelregels niet gewijzigd zijn en deelnemers wel degelijk alle 5 getallen en 2 sterren juist moeten hebben.

“Dat is klinkklare onzin!” reageert Donald Truyen woest. “Ik schakel mijn televisie uit om 23u30 en plots duiken er overal nog winnende getallen op, dat is pure fraude! Een regelrechte schande is het, ik ben nog maar net miljonair of men probeert al mijn overwinning te stelen.”

Truyen blijft rotsvast overtuigd van zijn gelijk. “Als je enkel de getallen meetelt die ik zelf uit de trommel heb zien rollen, is er geen discussie mogelijk.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten