donderdag 5 november 2020

Trump houdt woord en belooft eventuele overwinning zelf aan te klagen

Washington DC, Verenigde Staten - Terwijl nog een heel pak stemmen geteld moeten worden, pakte Donald Trump dinsdag, enkele uren na de stembusgang, toch al uit met een boude uitspraak: “Ik heb gewonnen. Wat hier gebeurt is frauduleus en ik stap naar het hooggerechtshof!”

Niet iedereen binnen zijn entourage was gelukkig met die uitspraak, zeker niet nu Trumps tegenstrever, de Democraat Joe Biden, in pole-position ligt om het presidentschap te claimen. Trump verzekert de Amerikaanse bevolking echter dat hij woord zal houden: zelfs indien de zittende president alsnog zijn herverkiezing zou binnenhalen, zal hij zijn eigen overwinning aanvechten bij het Amerikaanse Hooggerecht. “Ik ben een man van mijn woord. Nooit eerder in de geschiedenis heeft iemand zich zo aan zijn woord gehouden. Ik weet alles over hoe je een woord moet houden,” verklaart de bejaarde, reeds lang pensioengerechtigde zakenman.

“Als ik zeg dat ik naar het Hooggerechtshof stap, dan doe ik dat ook. Het gaat erom dat ik zal aantonen dat er effectief fraude gepleegd is, zoals ik altijd al beweerd heb. Ik zei het eerder al, in principe heb ik sowieso gewonnen. De definitieve uitslag zal, zodra bekend, totaal incorrect zijn. Heb ik eigenlijk toch verloren? Wie weet? Weet jij het? Allicht niet, want jij bent sowieso fake news en een verschrikkelijk reporter,” fulmineert Trump tegen een verslaggever van CNN.

“Ik ben echt de man voor grote gelegenheden. En je eigen overwinning aanvechten, dat doen enkel de allergrootsten. Het is misschien wel het grootste evenement uit de geschiedenis."

Trump weigerde eerder ook al te bevestigen of hij wel degelijk zou vertrekken uit het Witte Huis bij een nederlaag. “Verhuizen is een heel gedoe. Misschien wel het grootste gedoe ter wereld. Niets is meer gedoe dan verhuizen. Ik zit hier goed, de McDonald’s is vlakbij."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten