donderdag 5 november 2020

Trump vraagt België hoe hij als verliezer toch nog aan de macht kan blijven

De Democraat Joe Biden sluipt steeds dichter bij de zege in de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zijn tegenstrever, huidig president Donald Trump, liet eerder al verstaan zich niet zomaar bij de uitslag te zullen neerleggen. Hij belooft alle middelen in te zetten om de verkiezingsuitslag te betwisten. “Zelfs als ik volgens de uitslag verlies, is het uiteindelijk toch de bedoeling dat ik gewoon win,” verklaart hij.

Daarom richt Trump het vizier nu volop op politici die het gewend zijn om een nederlaag om te toveren in een overwinning. Op advies van zijn campagneteam nam hij vanmiddag reeds contact op met de Belgische federale regering. Na een twee uur durend telefonisch onderhoud met het kabinet van premier Alexander De Croo kon Trump niet anders dan de loftrompet afsteken.

“Ongelooflijk verhelderend”, sprak Trump met fonkelende ogen. “Niemand heeft ooit beter een verkiezingsnederlaag omgezet in een overwinning. Het is echt wereldklasse. De premier van België, die komt dus gewoon uit de zevende partij in dat land, hè! Die regering bestaat voornamelijk uit verliezende partijen, het is een prachtprestatie.” 

In het verleden liep de Amerikaan minder hoog op met ons land. Zo bestempelde hij het ooit als hellhole. “Ik trek mijn woorden integraal terug”, excuseert Trump zich. “Ik kan alleen maar het grootste respect hebben voor België en haar regering. Zo verliezen en toch de macht grijpen, dat wil ik ook kunnen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten